Umowa publiczna

Niniejsza Umowa publiczna (dalej zwana „Umową”) określa zasady świadczenia usług informacyjnych oraz wzajemne prawa, obowiązki i porządek współpracy pomiędzy spółką z ograniczoną odpowiedzialnością „Goescape”, zwaną dalej „Wykonawcą”, a odbiorcą usług, zwanym dalej „Zamawiającym”, który przyjął (zaakceptował) publiczną ofertę zawarcia niniejszej Umowy, zwanymi łącznie „Stronami”, a indywidualnie „Stroną”.

1. Przedmiot umowy

1.1. Zgodnie z warunkami Umowy Wykonawca zobowiązuje się świadczyć Zamawiającemu usługi realizowane w globalnej sieci komputerowej Internet, a Zamawiający zobowiązuje się przyjąć i opłacić świadczone usługi w pełnym zakresie zgodnie z warunkami Umowy.

1.2. W skład usług wchodzą:

  • usługi polegające na zamieszczaniu materiałów Zamawiającego na odpowiednich stronach serwisu Wykonawcy;

  • usługi polegające na pozyskiwaniu klientów dla realizacji towarów i usług Zamawiającego;

  • usługi polegające na udostępnieniu dostępu do Konta osobistego Zamawiającego na stronie Wykonawcy;

  • wsparcie techniczne i informacyjne oraz pomoc w korzystaniu ze strony Wykonawcy.

1.3. Wykonawca ma prawo zatwierdzić i udostępnić Zamawiającemu Regulamin korzystania ze strony, który od momentu zatwierdzenia jest obowiązkowy dla Zamawiającego.

1.4. Działalność w zakresie świadczenia usług regulowana jest niniejszą Umową oraz dodatkowymi porozumieniami do niej.

1.5. Dodatkowe porozumienia do Umowy stanowią jej integralną część.

1.6. Przetwarzanie danych osobowych realizowane jest przez Wykonawcę zgodnie z Polityką prywatności zamieszczoną pod adresem https://extrareality.pl/pl/blog/privacy-policy, która stanowi integralną część Umowy.

2. Zawarcie umowy

2.1. Niniejsza Umowa jest umową publiczną, na mocy której Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia usług na rzecz nieokreślonego kręgu osób (Zamawiających), które zwróciły się o wskazane usługi.

2.2. Publikacja (zamieszczenie) tekstu niniejszej Umowy na stronie pod adresem https://extrareality.pl/pl/warszawa/blog/public-offer stanowi publiczną ofertę (ofertę w rozumieniu prawa) Wykonawcy skierowaną do nieokreślonego kręgu osób do zawarcia niniejszej Umowy.

2.3. Zawarcie niniejszej Umowy następuje poprzez dołączenie Zamawiającego do Umowy, tj. poprzez akceptację przez Zamawiającego warunków Umowy w całości, bez zastrzeżeń i wyjątków.

2.4. Faktem akceptacji warunków Umowy przez Zamawiającego jest dokonanie przez niego zapłaty za zamówione usługi na zasadach określonych w niniejszej Umowie.

2.5. Umowa uznaje się za zawartą w formie pisemnej prostej, pod warunkiem zachowania trybu akceptacji.

3. Okres obowiązywania umowy i jej rozwiązanie

3.1. Umowa wchodzi w życie z chwilą akceptacji niniejszej Umowy publicznej, tj. z chwilą pojawienia się na stronie Wykonawcy siatki harmonogramu lub przycisku zamówienia usługi Zamawiającego.

3.2. Umowa obowiązuje przez czas nieokreślony do momentu jej rozwiązania zgodnie z postanowieniami niniejszej Umowy.

3.3. Umowa może zostać rozwiązana:
3.3.1. za porozumieniem Stron;
3.3.2. jednostronnie przez Zamawiającego zgodnie z pkt 7.3.3 niniejszej Umowy;
3.3.3. jednostronnie przez Wykonawcę zgodnie z pkt 7.4.2 niniejszej Umowy.

4. Okres świadczenia usług

4.1. Usługi świadczone są Zamawiającemu od momentu, gdy na stronie Wykonawcy zaczyna działać siatka rezerwacji lub przycisk zamówienia usług Zamawiającego. Minimalny okres świadczenia usług wynosi 1 miesiąc.

4.2. Okres rozliczeniowy to miesiąc kalendarzowy.

4.3. W przypadku zamiaru rezygnacji z usług Zamawiający zobowiązany jest powiadomić o tym Wykonawcę z co najmniej 10-dniowym wyprzedzeniem roboczym. Wniesione zaliczki (jeśli istnieją) nie podlegają zwrotowi, a wykorzystywane są do całkowitego ich wyczerpania.

4.4. Przechowywanie i przetwarzanie informacji w koncie osobistym na stronie Wykonawcy odbywa się przez okres ustalony jednostronnie przez Wykonawcę, nie krótszy niż 1 miesiąc po zakończeniu okresu rozliczeniowego oraz nie dłuższy niż 60 miesięcy po zakończeniu okresu rozliczeniowego. Wykonawca ma prawo usunąć dane Zamawiającego po upływie tego okresu.

5. Koszt usług

5.1. Koszt usług zgodnie z Umową ustalany jest według następującej taryfy Wykonawcy:

  • Podstawowa prowizja – 15% wartości zamówienia.

Za porozumieniem Zamawiającego i Wykonawcy koszt usług może zostać zmieniony, co zostanie odzwierciedlone w fakturze. Opłacenie faktury przez Zamawiającego stanowi potwierdzenie uzgodnienia ceny między Wykonawcą a Zamawiającym.

5.2. Dokonując płatności za fakturę, Zamawiający potwierdza akceptację kosztów usług i taryf Wykonawcy.

5.3. Obowiązki Zamawiającego dotyczące zapłaty za usługi Wykonawcy uznaje się za wykonane z chwilą wpływu środków na rachunek bankowy Wykonawcy.

5.4. Płatności dokonywane przez podmioty prawne mogą być realizowane w złotych lub euro.

6. Zasady rozliczeń

6.1. Zasady rozliczeń przewidują 100% opłatę za świadczone usługi.

6.2. Płatność dokonywana jest na rachunek bankowy Wykonawcy w ciągu 5 (pięciu) dni roboczych od daty wystawienia przez Wykonawcę aktu rozliczeniowego.

6.3. W przypadku braku płatności, świadczenie usług zostaje zawieszone. W takim wypadku Zamawiający nie będzie miał dostępu do zarządzania swoim produktem lub produktami w Kontach osobistych na stronie Wykonawcy.

6.4. Zamawiający dokonuje płatności poprzez przekazanie środków na rachunek bankowy Wykonawcy.

6.5. Za dzień zapłaty uznaje się dzień wpływu środków na rachunek bankowy Wykonawcy.

7. Prawa i obowiązki stron

7.1. Zamawiający zobowiązuje się do:

7.1.1. Dokonywania płatności za Usługi w wysokościach i terminach przewidzianych Umową oraz fakturami.

7.1.2. Terminowego przekazywania Wykonawcy wszelkich niezbędnych do świadczenia Usług informacji i dokumentacji.

7.1.3. Samodzielnego kontrolowania aktualności przekazywanych informacji.

7.1.4. Gwarantuje, że materiały zamieszczane przez Zamawiającego są zgodne z przepisami prawa Rzeczypospolitej Polskiej dotyczącymi praw autorskich i praw pokrewnych oraz ochrony przed nieuczciwą konkurencją.

7.1.5. Przyjęcia świadczonych Usług zgodnie z warunkami Umowy.

7.1.6. Nie przekazywania informacji uzyskanych od Wykonawcy w związku ze świadczeniem usług na rzecz osób trzecich oraz niewykorzystywania ich w sposób mogący narazić interesy Wykonawcy na szkodę.

7.1.7. W przypadku rozwiązania Umowy poinformowania o tym Wykonawcę za pośrednictwem listu poleconego, poczty elektronicznej lub wiadomości w komunikatorach.

7.1.8. Cotygodniowego sprawdzania poczty elektronicznej, wiadomości w komunikatorach oraz adresów korespondencyjnych i prawnych wskazanych w danych rejestrowych, w celu terminowego odbioru faktur oraz innych ważnych informacji od Wykonawcy.

7.2. Wykonawca zobowiązuje się do:

7.2.1. Świadczenia Usług rzetelnie i terminowo zgodnie z warunkami Umowy.

7.2.2. Nieudostępniania i nieujawniania dokumentacji Zamawiającego osobom trzecim, z wyjątkiem oficjalnych żądań kompetentnych organów państwowych.

7.2.3. W przypadku rozwiązania Umowy poinformowania o tym Zamawiającego za pośrednictwem listu poleconego, poczty elektronicznej lub wiadomości w komunikatorach.

7.2.4. Cotygodniowego sprawdzania poczty elektronicznej oraz wiadomości w komunikatorach w celu terminowego odbioru faktur i innych ważnych informacji od Zamawiającego.

7.3. Zamawiający ma prawo do:

7.3.1. Kontrolowania świadczenia Usług bez ingerencji w działalność Wykonawcy.

7.3.2. Otrzymywania od Wykonawcy ustnych i pisemnych wyjaśnień dotyczących świadczenia Usług nie później niż w ciągu trzech dni roboczych od zgłoszenia takiego żądania.

7.3.3. Rezygnacji z realizacji Umowy pod warunkiem powiadomienia o tym z 10-dniowym wyprzedzeniem roboczym.

7.3.4. Rozwiązania niniejszej Umowy w przypadku braku zgody na wprowadzane przez Wykonawcę zmiany i/lub uzupełnienia Umowy.

7.4. Wykonawca ma prawo do:

7.4.1. Żądania zapłaty za świadczone Usługi.

7.4.2. Rezygnacji z realizacji Umowy, informując o tym Zamawiającego listem poleconym, pocztą elektroniczną lub wiadomością w komunikatorach.

7.4.3. Uzyskiwania od Zamawiającego informacji niezbędnych do wykonania zobowiązań wynikających z Umowy. W przypadku braku lub niepełnego bądź błędnego przekazania informacji przez Zamawiającego Wykonawca ma prawo zawiesić realizację zobowiązań do czasu otrzymania wymaganych informacji.

7.4.4. Angażowania osób trzecich do świadczenia usług na rzecz Zamawiającego.

7.4.5. Wykorzystywania informacji pozyskanych w ramach świadczenia usług do celów statystycznych i analitycznych.

7.4.6. Zawieszenia realizacji zobowiązań do momentu spełnienia przez Zamawiającego jego obowiązków oraz w przypadku stwierdzenia naruszeń określonych w pkt 7.1.1-7.1.8 niniejszej Umowy.

7.4.8. W przypadku niewłaściwego wykonania zobowiązań przez Zamawiającego lub stwierdzenia naruszeń postanowień pkt 7.1.1-7.1.8 niniejszej Umowy zablokowania dostępu do Konta osobistego na stronie Wykonawcy.

8. Procedura przekazania i odbioru usług

8.1. W ciągu 5 (pięciu) dni kalendarzowych od daty zakończenia okresu rozliczeniowego Wykonawca dostarcza Zamawiającemu za pośrednictwem przesyłki pocztowej, poczty elektronicznej lub komunikatora w formie elektronicznej Protokół wykonanych prac (zwany dalej „Protokołem”) w ilości 2 (dwóch) egzemplarzy (w przypadku nośnika papierowego) lub 1 (jednego) egzemplarza (w przypadku formy elektronicznej).

8.2. W ciągu 5 (pięciu) dni roboczych od dnia otrzymania Protokołu Zamawiający jest zobowiązany do przyjęcia usług wskazanych w Protokole poprzez podpisanie Protokołu lub przesłania Wykonawcy za pośrednictwem listu poleconego, poczty elektronicznej lub komunikatora pisemnych, uzasadnionych zastrzeżeń do Protokołu. Za dzień otrzymania Protokołu uważa się, w zależności od sposobu dostarczenia, datę otrzymania przesyłki pocztowej z załączonym Protokółem w formie papierowej lub datę otrzymania wiadomości elektronicznej z załączonym Protokółem w formie elektronicznej.

8.3. Strony ustalają, że jeżeli w ciągu pięciu dni roboczych od dnia otrzymania Protokołu Zamawiający nie zgłosi Wykonawcy pisemnych, uzasadnionych zastrzeżeń do Protokołu za pośrednictwem listu poleconego, poczty elektronicznej lub komunikatora, Protokół uważa się za podpisany przez Zamawiającego, a usługi wskazane w Protokole – za wykonane należycie i przyjęte przez Zamawiającego.

9. Odpowiedzialność stron

9.1. Strony ponoszą odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie swoich zobowiązań wynikających z Umowy zgodnie z treścią Umowy oraz przepisami prawa Rzeczypospolitej Polskiej.

9.2. Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody lub utracone korzyści powstałe z winy osób trzecich i/lub szkody bezpośrednio lub pośrednio związane ze świadczeniem Zamawiającemu usług przewidzianych w niniejszej Umowie.

9.3. W przypadku naruszenia przez Zamawiającego obowiązków określonych w punktach 7.1.1 – 7.1.8 niniejszej Umowy, Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną w wysokości jednej kwoty bazowej za każdy przypadek naruszenia.

10. Poufność

10.1. Informacje handlowe uzyskane przez Strony i ich pracowników w związku ze świadczeniem usług dla Zamawiającego uznaje się za poufne (dalej „informacje poufne”) i nie mogą być przekazywane osobom trzecim bez uprzedniej pisemnej zgody upoważnionego przedstawiciela odpowiedniej Strony, z wyjątkiem przypadków określonych w punkcie 7.4.5 Umowy. Ograniczenie to nie dotyczy informacji:

  • podlegających ujawnieniu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz charakterem zadań realizowanych przez Wykonawcę;

  • powszechnie znanych w momencie przekazania, w tym opublikowanych lub udostępnionych nieograniczonemu kręgowi osób bez naruszenia niniejszej Umowy oraz winy Stron i/lub ich pracowników;

  • już znanych drugiej Stronie lub stałych się znanymi przed lub w trakcie negocjacji albo realizacji projektu bez naruszenia warunków niniejszej Umowy. Jeśli przekazane przez jedną ze Stron informacje są już znane drugiej Stronie, ta ostatnia zobowiązana jest niezwłocznie poinformować o tym Stronę przekazującą.

10.2. Każda ze Stron zobowiązuje się używać informacji poufnych wyłącznie w ramach realizacji wspólnej pracy oraz udostępniać je jedynie osobom bezpośrednio zaangażowanym w realizację tych prac, z wyjątkiem przypadków określonych w punkcie 7.4.5 Umowy. Strony zobowiązują się podjąć wszelkie niezbędne środki, aby ich pracownicy, konsultanci, podmioty zależne i stowarzyszone oraz podwykonawcy zachowali poufność ww. informacji.

10.3. Jeśli nie postanowiono inaczej, informacje poufne pozostają własnością intelektualną Strony przekazującej.

10.4. Wykonawca ma prawo z własnej inicjatywy wspominać i wskazywać fakt świadczenia usług na rzecz Zamawiającego oraz dokonywać ogólnych opisów świadczonych usług w materiałach pisemnych (ustnych) Wykonawcy, w tym między innymi na stronie internetowej Wykonawcy, w prezentacjach, materiałach drukowanych oraz przy innych formach rozpowszechniania informacji.

11. Rozstrzyganie sporów wynikających z umowy

11.1. Strony zobowiązują się do obowiązkowego polubownego rozstrzygania sporów wynikających z Umowy przed skierowaniem sprawy do sądu.

11.2. Pisma reklamacyjne kierowane są przez Strony listem poleconym na adres siedziby Stron.

11.3. Kierowanie pism reklamacyjnych w inny sposób niż wskazany w punkcie 11.2 Umowy jest niedopuszczalne.

11.4. Termin rozpatrzenia pisma reklamacyjnego wynosi dziesięć dni roboczych od dnia otrzymania pisma przez ostatniego adresata.

11.5. Spory wynikające z Umowy rozstrzygane są w drodze postępowania sądowego zgodnie z obowiązującym prawem.

12. Siła wyższa

12.1. Strony są zwolnione z odpowiedzialności za całkowite lub częściowe niewykonanie zobowiązań z Umowy, jeśli niewykonanie było wynikiem działania siły wyższej, takiej jak: pożar, powódź, trzęsienie ziemi, strajk, wojna, działania organów państwowych, osób trzecich lub innych okoliczności niezależnych od Stron.

12.2. Strona, która nie może wykonać zobowiązań z Umowy, zobowiązana jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu pięciu dni kalendarzowych od wystąpienia siły wyższej, powiadomić drugą Stronę na piśmie, dołączając dokumenty potwierdzające zaistnienie okoliczności wydane przez właściwe organy.

12.3. Strony uznają, że niewypłacalność Stron nie stanowi zdarzenia siły wyższej.

13. Zmiany i uzupełnienia Umowy

13.1. Zmiany i/lub uzupełnienia niniejszej Umowy wprowadza Wykonawca jednostronnie.

13.2. Zmiany i/lub uzupełnienia wprowadzane przez Wykonawcę z własnej inicjatywy wchodzą w życie nie wcześniej niż po upływie pięciu dni kalendarzowych od ich zatwierdzenia.

13.3. Zmiany i/lub uzupełnienia wprowadzane przez Wykonawcę w związku ze zmianą przepisów prawa wchodzą w życie równocześnie z wejściem w życie tych zmian legislacyjnych.

13.4. Publikacja tekstów zmian i/lub uzupełnień Umowy lub nowej jej wersji na oficjalnej stronie Wykonawcy pod adresem: https://extrareality.lv/lv/riga/blog/public-offer odbywa się nie później niż na 5 dni kalendarzowych przed datą wejścia zmian w życie (z wyjątkiem sytuacji określonej w punkcie 13.3 Umowy).

13.5. W przypadku braku akceptacji zmian i/lub uzupełnień, Zamawiający ma prawo rozwiązać Umowę zgodnie z punktem 7.3.4 Umowy.

13.6. Za wypowiedzenie Umowy uważa się także każde pisemne zawiadomienie Zamawiającego o braku akceptacji zmian i/lub uzupełnień lub o nieprzystąpieniu do nowej wersji Umowy albo odmowie przestrzegania jej warunków.

13.7. Strony bezwarunkowo zgadzają się, że milczenie (brak pisemnych zawiadomień o rozwiązaniu Umowy lub sprzeciwie wobec poszczególnych jej postanowień, w tym dotyczących zmiany cen usług) jest równoznaczne z akceptacją i przystąpieniem Zamawiającego do nowej wersji Umowy.

14. Postanowienia końcowe

14.1. Strony nie mają żadnych ustnych porozumień towarzyszących. Treść Umowy w pełni odzwierciedla rzeczywistą wolę Stron.

14.2. Cała korespondencja dotycząca przedmiotu Umowy sprzed jej zawarcia traci moc prawną z dniem podpisania Umowy.

14.3. Strony uznają, że jeśli którekolwiek postanowienie Umowy stanie się nieważne w trakcie jej obowiązywania z powodu zmiany przepisów prawa, pozostałe postanowienia pozostają wiążące dla Stron.

14.4. Strony dopuszczają stosowanie analogowych podpisów własnoręcznych osób uprawnionych oraz odbicia pieczęci, tj. graficznego odwzorowania podpisu (pieczęci) za pomocą kopiowania lub technik drukarskich, przy zawieraniu Umowy, aneksów do niej, faktur, protokołów wykonanych prac oraz innych dokumentów prawnie istotnych związanych z Umową.

14.5. Strony uznają moc prawną dokumentów przesłanych drogą elektroniczną (e-mailową – adresy wskazane w Umowie lub przekazane później w toku realizacji Umowy) na równi z dokumentami w formie pisemnej, z wyjątkiem przypadków przewidzianych w Umowie. Listy przesłane za pomocą tych kanałów uważa się za skutecznie doręczone.

14.6. Strony zobowiązują się do terminowego sprawdzania korespondencji otrzymywanej na adresy e-mail i ponoszą wszelkie ryzyko związane z negatywnymi skutkami wynikającymi z niewykonania (nienależytego wykonania) tego obowiązku.

15. Dane identyfikacyjne

15.1. Strony bezwarunkowo zgadzają się uznać dane identyfikacyjne Zamawiającego za zawarte w Protokołach wystawianych przez Wykonawcę.

15.2. Dane identyfikacyjne Wykonawcy:

sp. z o.o. "GOESCAPE" 
NIP:  5252990401
Warszawa, ul. Długa, 29, 00-238
PKO Bank Polska,20 1020 1042 0000 8202 0579 6166
IBAN: PL80102010420000890205782133
BIC SWIFT BPKOPLPW
info@extrareality.pl